week 51

23 december 2019 - San Gwann, Malta

Jeetje de laatste week alweer, ik kan niet geloven dat het al voorbij is!

Maandag was ik weer in mis Catherine’s klas en heb ik eigenlijk dezelfde dag als anders gehad. Het eerste uur heb ik de kinderen geleerd hoe ze hun naam (mooi en duidelijk) moesten schrijven. Wat een vooruitgang tegenover het begin van het jaar! 😱

Het laatste uur kwam helaas de vervanger weer, maar ze was eerst 10 min te laat. Ik had dus de klas alleen op het begin van de les en had met de kinderen gewoon alvast de les gestart en ze aan het werk gezet. Komt de vervolgens de vervanger binnen (Cecilia) en haalt ze heel de structuur uit de les die ik er net had ingebracht… ook gaf ze de les volledig anders dan dat Catherine dat altijd doet. Ik probeerde haar nog uit te leggen dat Catherine het op de andere manier doet en dat structuur belangrijk is voor kinderen, maar helaas had dat geen effect. 😕

Dinsdag vroegen Mis Katia en Mis Simonne ons (Laura, Esra en mij) om even naar Mis Katia haar lokaal te komen. Wij vonden het wat raar op het begin, want zoveel hulp hebben ze toch echt niet nodig tegelijkertijd. Maar de juffen en de kinderen hadden ons als verrassing even in het zonnetje gezet om ons te bedanken voor alles wat we hadden gedaan voor ze. Super lief, er verscheen wel een klein traantje in mijn ogen. 😊 Simonne en Katia hadden ons alle drie een zilveren kettinkje met een klavertje vier gegeven. 🍀

Aan het einde van de middag hadden de leerkrachten van de school voor de kinderen (van de hele school, ruim 780 leerlingen) een kersttoneelstuk voorbereid, wat ontzettend grappig en leuk was dat! Ik heb enorm moeten lachen. 😂

En dan woensdag de laatste stagedag… wat een leuke dag! 🤩

Het was een halve dag en die stond natuurlijk in het teken van kerst. 🎄 Alle kinderen hadden een beetje eten meegenomen en hebben we een echt kerstontbijt gehad, met echte Maltese hapjes, bladerdeeg met risottokaas erin, heerlijk. 😊

Tussendoor hebben we spelletjes gedaan, soort twister, limbo én plak de neus op de sneeuwpop, daar werden ze geblinddoekt en rond gedraaid, Waar zou nu toch de sneeuwpop zijn ❓

Na het afscheid nemen van de kinderen hebben we ’s avonds op het personeelsfeest ook afscheid moeten nemen van alle leerkrachten. Ten eerste wat was dit een groots en super leuk feest!! 🤗 Al het personeel van Chiswick House School en (de middelbare school) St. Martins Collage waren uitgenodigd. 😱

Het was een super stage, waar ik heel veel heb geleerd, een geweldige tijd heb gehad en super lieve leuke collega’s heb mogen leren kennen. Ik heb dan ook aan het einde van de avond een klein traantje moeten laten haha. 😅 #emotioneelwrak

Dinsdag kwamen we er helaas achter dat wij een flinke lekkage in de keuken van het appartement hadden. Gelukkig kon de klusjesman die dag nog komen! 🤗 Wel een beetje jammer dat hij het verkeerde probleem had opgelost en wij vervolgens alsnog 2 volle dagenlang onze keuken volledig onder water hadden staan... Als we één uur niet hadden gedweild konden we al niet meer naar de koelkast of naar het fornuis. 😕 Ook mochten we 2 dagen geen water in de keuken gebruiken, dus de afwas konden we in de badkamer doen… 👍

Het bleek dat de boiler kapot was en gelukkig was alles vrijdag opgelost. 🤗

Donderdag zijn Amber, Celine, Demi en ik voor het laatst opstap geweest, we moeten toch ook even afscheid nemen van de Footloose. 😉

Vrijdag zijn we met z’n alle (Amber, Celine, Esra, Kim, Demi, Glenn, Daan en ik) gaan uiteten. Kim en Daan zullen nog tot februari blijven en de rest zat gezellig de dag daarna met ons in het vliegtuig! 🛫

Wat heb ik genoten van deze tijd en wat heb ik veel geleerd, er komt toch wel een beetje een andere Desirée terug. Maar een wijntje kan er nog altijd in! 🎉

Tot snel iedereen,

En bedankt voor het volgen van mijn blog! 😘