week 35

4 september 2019 - San Gwann, Malta

Mijn eerste ervaringen op stage en van Malta!

Na pas 2 dagen Malta mochten we die maandag meteen al met onze stage starten. De school heet Chiswick House School en ligt ook in San Gwann, 7 minuutjes lopen en we zijn er. We werden super fijn ontvangen en zelfs het hoofd van de school kwam ons deze week nog opzoeken om ons welkom te heten. Omdat ze op Malta 3 maanden zomervakantie hebben is er zomerschool. Het is niet verplicht en dat merk je. Kinderen komen vaak te laat of helemaal niet. Op woensdag was het helemaal erg, aan het begin van de dag waren er 7 kinderen en we eindigde met 16 kinderen, er waren dus meer kinderen te laat en halverwege de dag ingestroomd dan kinderen die er vanaf het begin van de dag waren.

Ik had kinderen van 3 en 4 jaar in de klas, hoe schattig. Nou ja meestal schattig dan... Er was namelijk een kindje Gregory (waar ik net vriendjes mee was geworden) die zei ''Ms. can I ask you something? Is that a baby in there?'' Waarop ik antwoordde ''No, I'm just fat'' wat hebben we daar samen toch hard om moeten lachen!

Gelukkig heb ik ook nog lieve kinderen in de klas haha ;) mijn andere maatje George gaf me, na Greg's geweldige (beledigende) uitspraak een lief complimentje! Wat je normaal gesproken niet zo snel verwacht van een kindje van drie jaar zei hij dit ''Ms. I think you're wearing a very beautiful top'' Ahh als kinderen zoiets zeggen dan is het wel heel leuk dat ze zo eerlijk zijn.

Waar ik ook heel hard om heb moeten lachen was toen Maya zei terwijl ze in de kring zat en haar rokje omhoog trok ''OMG look at that, I just pooped in my pants'' haha wat was dat toch een ontzettend grappige opmerking!

De eerste week en de eerste indrukken van deze stageschool zijn goed, nu twee weekjes vakantie!!

Chiswick House School  Chiswick House School Chiswick House School

Donderdag is de laatste stagedag van de week, dus automatisch ook onze stapdag. We hadden onze vriendinnetjes uitgenodigd om bij ons in te drinken en zijn daarna lekker naar de Footloose (Nederlandse kroeg) gegaan!

De ochtend daarna ben ik naar Valleta (de hoofdstad) geweest samen met Kim. Ik dacht laat ik een keer de bus nemen lekker goedkoop... Maar jeetje ze rijden nog niet half op tijd hier en het schiet echt niet op 🙈 om precies te zijn heeft de bus over een stuk van 3,3 kilometer 34 minuten gedaan 😱 Het was heel gek dat je aan de andere kant van de bus in en uit moest stappen omdat ze hier links rijden! Maar toch genoten van de reis, hele mooie stukken van Malta kunnen zien!

Die vrijdagavond was ons 1e bootfeestje. Wat was dat toch een topavond, hier hebben we ook Demi en Glenn leren kennen. Champagne douche, leuke muziek, gezellige knappe (kijken mag toch mam?) mensen, glijbaan vanaf de boot het water in en OPEN BAR en daar hebben we gebruik van gemaakt!  🥂 's Ochtends ook maar even uitkateren! 🙈 Lekker een rustig dagje op het strand (Balluta bay) samen met ons klasgenootje Celine! Helaas was de zee niet zo rustig, er kwam een flinke golf uit het niets... BAM eten nat, handdoek nat, slippers bijna weg, wat doe je dan? Ja inderdaad een cocktailtje bestellen op het terras aan het strand. Wel jammer dat er van de tien cocktails er maar één was die ik kon bestellen, helaas blijft mijn ananas allergie me zelfs in Malta volgen...

Die zaterdagavond hebben we onze rust gepakt... Dat zal niet meer heel vaak voorkomen!

Zondag zijn we naar Mdina geweest, omdat er bijna geen auto’s mogen komen wordt het ook wel ''The silent city'' genoemd. Je komt er dan ook vaker paard en wagen tegen dan auto’s 😂 Voor een lange tijd is Mdina de hoofdstad van Malta geweest. Het heeft een flinke geschiedenis, die we bewonderd hebben in twee verschillende musea 😍

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade