week 36

17 september 2019 - San Gwann, Malta

Jeetje iedere week een nieuwe blog schrijven... Pff, wij doen zoveel in zo'n korte tijd, ik kan mezelf niet eens bijhouden haha 😂

Na 4 dagen stage van 8:30 tot 13:00 zijn wij toe aan 2 weken VAKANTIE!!! Dit is meteen ook de stage start week. Vanaf nu worden er door ''Nederlandse jongeren op Malta'' van allerlei evenementen georganiseerd.

Het startte met een avondje (GRATIS 😍) indrinken om elkaar te leren kennen. Om eerlijk te zijn waren Esra en ik nog niet heel enthousiast hierover maar toen ze zeiden ''Gratis indrinken'' dachten we, ja oké dan gaan we wel! haha nee hoor zo erg is het ook weer niet, we hebben al nul dagen geen alcohol op!

Malta is een zeer gelovig land, ze hebben heel veel met vuurwerk en heeft 2 politieke partijen. Dat allemaal samen werd er volgens mij gevierd tijdens dit Festa in Naxxar. Ik snap heel eerlijk gezegd niets van wat er nou echt gevierd werd, maar wauw wat vet dat vuurwerk! We hebben er lang op moeten wachten namelijk vijf uur... #typicalMalta Maar dat was het zeker waard. ❤️ Ik had van alles al bedacht over hoe de vuurwerkshow, het feest en de mensen zouden zijn, maar dit had ik dus nooit verwacht, wauw wat was het weer een leuke avond in (voor 4 maanden lang) mijn landje!! (Zie foto's in de galerij) Deze avond zijn ook nog twee vrienden van Esra op bezoek gekomen. Kevin en Quinni landde om 00:05, dus Esra moest helaas al gaan voordat het vuurwerk begon… Maar we zijn daarna nog lekker met z’n alle opstap geweest!

De dag daarna namen Esra en ik, Quinni en Kevin mee om ’s avonds weer naar een bootfeest te gaan. Wat is dat toch leuk hè, in de donker de zee in en het water is gewoon nog warmer dan dat het buiten is. (Dat de foto’s wazig zijn lag er niet aan dat ik een paar biertjes te veel op had, de boot schommelt nogal behoorlijk hard en dit was het best wat ik ervan kon maken haha) 😅

Samen met Esra, Quinni en Kevin zijn we de volgende dag gaan uiteten en daarna hebben we spelletjes gedaan met een cocktailtje aan het strand 🌴 Ik zal niet klagen!!