week 45

12 november 2019 - San Gwann, Malta

Ja daar zijn ze dan eindelijk mijn ouders voor een week op bezoek, dan kunnen we de week maar het beste inluiden met een dagje jeep safari op Gozo, toch mama? 😂

Het ging niet helemaal vanzelf, maar ik ben er toch gekomen hoor. We (pa, ma, Esra en ik) stonden namelijk bij het vertrekpunt van de ferry’s, maar we hadden de jeep niet van tevoren gereserveerd… En daar stond er dan een hè met zijn verkooppraatjes over Hop on Hop off, die ons toch veel liever met zijn geliefde busje mee zag gaan. Maar ik wilde heel graag de jeep safari doen, daarom wilde ik eerst volledig uitgepluisd hebben dat het echt niet mogelijk was wat ik in mijn hoofd had, voordat we met de Hop on Hop off bus mee zouden gaan. Uiteindelijk had deze man zelfs een reservering voor ons gemaakt bij zijn concurrent Mgarr Tourist Services op Gozo. 🤗

Wauw wauw wauw, wat een leuke activiteit om een week mee te beginnen! Wat hebben we moeten lachen en wat hebben we toch heftige wegen gezien. 😱 Op super smalle en super steile wegen de jeep terug moeten steken, achteruit helling trekken, half door de zee rijden en doodlopende wegen inrijden, op een Cliff, die al jaren niet zijn gebruikt en er geen plek is om om te keren. 😅 Ons moeder had dan ook niet alleen tranen, maar figuurlijk gezien ook nog eens in haar broek gescheten van angst. 😂

Mag ik eigenlijk niet om lachen natuurlijk, maarja m’n lach inhouden lukt me ook niet! Ja ons moeder voegde (ongevraagd) nog eens een extra dimensie aan onze trip toe. 😂

Gelukkig zijn we alle vier weer veilig zonder kleerscheuren aangekomen bij de verhuurder, die trouwens een hele knappe (single) zoon heeft van 25 jaar en agent op Gozo is. De verhuurder zei ‘Next time I’ll send him to take the car’, vinden wij natuurlijk geen probleem, even sjansen en de mogelijke boetes worden hopelijk kwijtgescholden! 🤫

’s Avonds zijn we lekker gaan eten waar Esra Kim, Demi, Anouk, Glenn en ik ook waren geweest toen we op Gozo waren. Onze leuke tequila ober uit Brazilië genaamd Calvin was er weer!!🎊 Samen hebben we weer wat shotjes achter de kiezen, ja hoor ook ons pa kon niet achterblijven! 😂

Pa ma en ik zijn woensdag naar Blue Lagoon geweest. Wat een prachtig weer hadden we en wat was het weer een leuke dag! Samen een cocktailtje drinken op de catamaran, niet het beste idee ooit aangezien mama nogal zeeziek kan worden… Voor ons gevoel stapte we dan ook behoorlijk aangeschoten uit de boot. 😅

Samen zijn we gaan snorkelen in het koele maar super heldere water.😍 Op het moment dat we onze spullen wilde pakken, lette ons ma niet zo goed op en vloog ons lunchbakje van de Cliff af de zee in… drie keer raden wie dat bakje mocht gaan halen.🙄 Ik klim dus naar beneden wil ik even vlug dat bakje pakken, maar ik kon er steeds net niet bij… dus ik denk ik kan toch nog net staan zonder dat mijn kleren nat worden. Komt er ineens een flinke golf, ja hoor heel mijn jurkje nat en het klipje van mijn lunchbakje weg… Uiteindelijk heb ik gelukkig toch nog alle onderdelen van het lunchbakje kunnen bemachtigen!

Ja het was echt weer een dag genieten.

Alleen de terug weg was wat minder leuk… De catamaran vroeg namelijk net iets te veel van mama waardoor het lunchbakje ineens voor iets anders diende. 🤢 Toen ze weer een beetje opgeknapt was, zijn we nog gaan uiteten. Helaas smaakte het eten naar mijn zin helemaal niet (garnalen als voorgerecht en zwaardvis als hoofdgerecht) en voelde ik me ineens niet meer lekker. 😥

Leuk zo’n vakantie op Malta! 😂

Donderdag zijn we dan echt met de Hop on Hop off bus het zuidelijke gedeelte van Malta gaan bewonderen. Bij Masaxlokk en Blue Grotto zijn we uitgestapt.

Marsaxlokk is een klein vissersdorpje, ontzettend mooi met allerlei gekleurde bootjes op het helder blauwe water, een schol vissen die je af en toe voorbij ziet glippen en prachtige palmbomen langs de weg. Daar hebben we bij een marktkraampje ook drie typisch Maltese snacks gekocht. Jeetje wat zoet, je kan de Arabische kant van malta daarin wel herkennen. 🤗

Bij Blue Grotto zijn pap en ik met een klein bootje gaan varen op de wilde zee tussen de rotsen met een super mooie zonsondergang! Ik snap niet dat ons mam niet mee wilde. 🤣

En dan weer met de volgepropte Hop on Hop off bus richting Valletta, heerlijk als je bovenin moet zitten, terwijl het ijskoud is buiten en je vol in de wind zit.

En ’s avonds dan eindelijk weer opstap!!

Na veel moeite had ik pa en ma overgehaald om mee te gaan naar de Footloose. Aangezien Footloose één achtste van de week mijn thuis is, moeten pa en ma dat toch wel eens gezien hebben!!😄 Toen heeft onze Malta papa (Tim) ons pa nog uitgedaagd om een potje te bierpongen. Ja pa en ik waren een goed team, de eerste bal die ik gooide was raak en pa gooide de laatste twee bekers raak in één beurt. 💪 Fantastisch want niemand had verwacht dat wij zouden winnen. Moeten we vaker doen hè pa? Ik zie het al voor me, Team van Lierop mag naar het WK bierpong! 😂

Vrijdag hebben pap mam en ik een chill dagje gehad, eerst hebben we een haventocht gemaakt met dit keer een boot i.p.v. een catamaran. We konden nu de mooie stadsmuren van Valletta van de andere kant bekijken en hebben we veel bouwwerkzaamheden en flinke vrachtschepen gezien. Toch altijd interessant. 🧐

’s Avonds zijn we samen met Esra en Martijn gaan eten bij Black Gold. Het ziet er daar uit als een oud simpel maar gezellig café, heeft wel wat weg van ’t Jagershuis en De Zaal van Oosterhout. 🍻

Pa Esra en ik hadden alle drie zalm besteld, maar toen ze het eten kwamen brengen (geloof het of niet) hadden ze per ongeluk driemaal zwaardvis gemaakt i.p.v. zalm. Het enige dat ik kon denken was ‘nou dat gaan we dus nooit meer doen hè zwaardvis’. 🙊 Gelukkig kregen we na lang wachten een super lekker zalmpje. 😍

En dat was alweer de laatste dag dat mijn ouders er zijn…😱 En dat kon je merken, want pa zat nog geen seconde op de bank of hij sliep. Maar het grappigste was nog dat Martijn het ook lastig had met de oogjes open houden. Daar lagen de mannen dan te slapen. 😂

Esra en ik hadden die avond onze Malta vrienden uitgenodigd om bij ons in te drinken, zodat pa en ma hun ook nog een keer konden zien en spreken. We hadden de mannen natuurlijk van tevoren wel nog even wakker gemaakt, hoor!

Het was weer eens super gezellig! 🤗 Daarna zijn wij nog lekker opstap geweest. 🎊

Zaterdagochtend heb ik pa en ma weer mogen uitzwaaien, na een prachtige week met blijdschap, angst, ziek zijn, humor, bierpong winst, gezelligheid, een paar alcoholische drankjes en noem het maar op! 😊

De rest van de zaterdag hebben Esra en ik een lekkere rustige meiden dag gehad, samen met Demi en Kim. We zouden eigenlijk gaan filmkijken, maar we hadden zoveel gespreksstof dat dat er niet meer van kwam haha. 🙈

En zondag heb ik de week gezellig afgesloten, door eerst een drankje te doen op het terras samen met Demi, Kim en Martijn. ’s Avonds zijn we gaan eten bij Demi en kwamen Amber en Celine ook nog even langs, wat hebben we toch weer hard gelachen. 😊

En nu optijd weer naar bed, want maandag is de vakantie over en hebben we weer stage! 😅

Thanks pap en mam, dat jullie zo’n leuk bezoek zijn geweest en super bedankt voor de gezellige uitstapjes, ik hou van jullie en tot over 6 weekjes! #dont.worry #times.flys ❤