week 47

28 november 2019 - San Gwann, Malta

O jeetje, wat gaat te tijd toch snel!! Alweer precies 3 maanden in Malta. Ik begin thuis toch wel steeds meer te missen hoor. Mijn super mooie net opgeknapte slaapkamer, mijn lieve mama die eten voor me kookt, mijn geweldig leuke lieve vriendinnen, Nirwana, een mooi modern huis en stiekem mis ik zelfs ons vader en broers die me altijd zo zitten te plagen. ❤

Maar tegelijk geniet ik hier zoveel, wat een super leuke stage heb ik hier!!

Helaas startte ik deze week niet zo lekker… De griep heerst hier op het moment en ik begon ook voort de verschijnselen te merken. Toch naar stage gegaan, maar voelde me echt niet goed, dus ik ben halverwege de dag naar huis gegaan. Ik wil niet de kinderen aansteken, ik dacht kan beter even rust nemen en opknappen. Dinsdag ben ik ook thuis gebleven van stage, maar woensdag kon ik er weer tegenaan!

Gelukkig is woensdag altijd wel een rustigere dag voor mij, dus een mooi moment om weer rustig in de chaos te stromen! 😂

Ik heb voornamelijk toetsen afgenomen en uiteraard de verjaardag van mis Katia gevierd met de kinderen. 🤗 Dinsdag had ik allerlei plannen gemaakt om Thomas de pennengreep te leren, nou blijkt dat het in Malta toch iets anders werkt dan in Nederland. In Nederland mag ik gewoon groepjes uit de klas meenemen en met ze werken, maar hier blijkt dat je niet zomaar kinderen uit de les mag halen en dat het afdelingshoofd en de ouders toestemming moeten geven hiervoor. 🙄 Dus het afdelingshoofd van level 1 kwam naar me toe en vroeg wat ik precies van plan ben tijdens de lessen met Thomas. Samen zijn we in gesprek gegaan en was ze al snel enthousiast over mijn voorbereidingen. Ik heb haar toen mijn bestanden gegeven over mijn ideeën voor de lessen. Ze ging er over nadenken en zou er later op terug komen. 🙏

Donderdag kreeg ik de bevestiging dat ik met Thomas mag gaan werken! 😄

Hier was ik natuurlijk suuuuper blij mee!! 😊

Op donderdag in de eerste pauze had ik gevraagd aan Luigi of hij het fijn vond om van tevoren te weten wat we gaan doen tijdens PE. Dat vond hij dus wel fijn om te weten. Samen zijn we naar mister Alfonso gegaan en heeft Luigi zelf gevraagd of hij mocht weten wat we gaan doen tijdens PE.

Oké deze kunnen we van de planning afvinken! ✔

Luigi en ik krijgen een steeds betere band en dat was mister Alfonso ook opgevallen. Hij zei zelfs ‘Luigi loves you’. Let’s hope that’s true!! 😊

Volledig voorbereid ben ik naar PE gegaan met Luigi. Ik moet zeggen het was een hele stap vooruit vergeleken met vorige week gelukkig. Maar het ging natuurlijk niet zonder slag of stoot. Er waren nog steeds issues, het startte namelijk weer met dat hij niet naar de uitleg wilde luisteren en per se de ballonnen wilde pakken. Uiteraard was dat niet de bedoeling en kwam het eerste escalatie moment. Gelukkig kreeg ik hem rustig en zat hij bij de uitleg van het volgende spel wel tussen de andere kinderen (uiteraard zat ik ernaast). Als een van de weinige kinderen heeft hij rustig en stil gewacht totdat de uitleg klaar was. Nu mocht hij dan eindelijk met de ballon spelen. 🎊

Na de les wilde hij weer absoluut niet naar buiten voor de pauze… Ik dacht ik ga niet weer achter hem aanlopen, want dat is juist wat hij wil. Ik heb hem daarom maar even gelaten. Ontzettend jammer want het ging al een heel stuk beter dan vorige week! 😑

Vrijdag weer een stagedag gehad in mis Jill’s klas. Deze leerlingen had ik vorige week dus voor het eerst in de klas gehad. In deze klas zit ook een jongen met difficulties, genaamd Drake. Hij zat op het tapijt en wilde echt niet luisteren, mis Jill had geen tijd voor om hem de speciale aandacht te geven die ze had willen geven, omdat ze natuurlijk nog veel meer kinderen in de klas heeft. Ze zei dan ook tegen mij, probeer maar of jij tot hem door kan dringen. En ik houd niet op totdat ik het eindresultaat heb bereikt! Uiteindelijk wilde hij dan toch wel met mij werken op de gang, omdat ik hem beloofd had om een spelletje te doen als wij tijd over hadden. 😄

Gelukkig hadden we nog genoeg tijd voor een spelletje! 🤗

Pfff na een lange week heb ik eindelijk weer weekend!! 🎉

Vrijdag ben ik opstap geweest samen met Demi, Kim, Glenn, Kelly en Esra. Het was een super gezellige avond. 🤣

Zaterdag was ik na het ziek zijn, deze heftige stageweek en de stapavond vrijdag zo moe, dat ik lekker met Demi, Kim, Glenn en Martijn naar cabaretiers heb gekeken. Nou ja uhm, ik was inslaap gevallen en had mezelf blijkbaar omgetoverd tot cabaretier, ik lag namelijk met mijn verstopte neus een heel bos om te zagen! 😅

En zondag ben ik gaan shoppen, het wordt toch weleens koud in dit landje en daar was ik niet zo goed op voorbereid… plus moest ik natuurlijk een nieuw setje kleren, om volgende week mijn verjaardag in te vieren, kopen!!

Aan het einde van de middag ben ik gaan bowlen met Demi, Kim en Glenn!!! 😊

Ik ben helaas dit keer gedegradeerd naar laatste op de eindstand… 😅

Samen zijn we daarna nog lekker gaan uiteten! 😊

Het was weer een mooie volle week!

1. Margó v. Lierop:
    29 november 2019
    Mooi verhaal Desirée
    En ja hier wordt je ook echt gemist.
    Love you toppertjeeeeeee.........