week 44

5 november 2019 - San Gwann, Malta

In mijn vorige blog had ik al verteld over de invalleerkracht en de dramatische Maltese les. Deze maandag was het weer zover. Maar deze keer stond de invaller de hele dag voor de groep. Ik kwam ’s ochtends in de klas en niets stond klaar, geen tassen van de leerkracht, dus ik zag de bui al hangen dat er iemand moest invallen. Het liep allemaal niet gesmeerd, maar het was toch een hele verbetering met de vorige keer!

Het is ‘movement week’ dus deze week werd er extra aandacht besteed aan beweging. Woensdag heb ik dan ook met mijn stageklas yoga gedaan. Heerlijk, wat heb ik toch gekraakt. Iets wat onhandig dat ik een rok aan had, maar we hebben het overleeft.

Wat wel heel leuk om te benoemen is dat de stagiairs van de leidinggevende van level 1 net als de leerkrachten een chocolaatje hebben kregen. Ze zei letterlijk ‘normaal doen we dat niet met stagiaires, maar jullie zijn alle drie zo’n top stagiaires. Jullie maken echt een verschil, jullie zijn niet bang om de handen vies te maken en hebben echt interactie en een band met de kinderen’. Dat zijn ze dus niet gewent van stagiaires…

En donderdagochtend hadden we een soort sportdag. Super leuk met allerlei spelletjes, georganiseerd door de gymdocent. Wat een top dag, de kinderen waren enthousiast en ik ook haha.

Op donderdag heb ik Luigi en Thomas in de klas. Hierover heb ik wel eens vaker verteld, maar ik zal toch even jullie geheugen opfrissen. Thomas is ontzettend energiek, hij kan niet stil zitten en heeft moeite met doen wat er van hem gevraagd wordt. Maar vandaag had hij een top dag! De juf had een briefje geschreven, met erop geschreven dat hij een super dag had, die hij mee naar huis mocht nemen, om het zijn moeder te laten zien. Hij was helemaal blij en kwam nog speciaal naar me toe om het te laten zien! 😃 Super leuk om met hem te werken. 🤗

Luigi leeft helemaal in zijn eigen wereld en heeft constant begeleiding nodig. Ik begeleid hem daarom ook iedere donderdag, maar wauw ook Luigi had een superdag! Ik ben gewoon echt trots op die twee! 😊

En dan heb ik weer een week VAKANTIE, met pa en ma!

Dit weekend is het Halloween en dat wordt hier volle bak gevierd!

Na de feesten heb ik zaterdagmiddag ons pa en ma opgehaald van het vliegveld. ’s Avonds zijn we samen met Esra gaan eten bij U Bistrot, dat was weer heerlijk!

Esra had na drie weken eindelijk weer zin om opstap te gaan. 🎊

Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen, pa en ma waren toch moe en gingen op tijd slapen. Ook dit was weer een prachtige stapavond, nu al drie weken op een rij drie dagen in de week tot 5:30 opstap. Tja ik heb dus duidelijk moeite met naar huis gaan, dus ik heb toch nog een eigenschap van ons pa mee naar Malta genomen. 😂

Zondag zijn we naar de hoofdstad Valletta gegaan. Pa zou pa niet zijn als ie niet eigenwijs was. Hij wilde namelijk naar de Boulevard naast het strand, maar ik zei al dat daar alleen nog hoge muren staan van de oorlog en dat er een saaie woonwijk is waar verder ook niets te beleven is. Maar goed hij moest natuurlijk toch zelf nog even kijken, of dat wel echt klopt! 😂

’s Avonds zijn we bij Naar wat gaan drinken met onze vrienden hier op malta. Dat was super leuk, hè mam. Een fles prosecco samen delen was toch ietsje te enthousiast geweest voor mama… En pa en Martijn konden samen wel goed praten over het uitzicht en het interieur. Ja ja, ik denk toch dat ze die vrouw met het doorschijnende rokje leuker vonden. 😂 Al met al hebben we samen met Amber Celine, Esra, Martijn en zijn twee vrienden uit Nederland lekker kunnen lachen.